הולדת אומה
Birth of a Nation

אפוס קולנועי בן שלוש שעות ועשר דקות הנחשב לאחד הסרטים הגדולים והחשובים בכל הזמנים ונלמד בכל חוג לקולנוע בעולם, מאז ומעולם.
העותק הנוכחי בוואלה! VOD עבר עריכה מיוחדת כדי להציג את כתוביות הסרט בעברית!

זהו סרט אילם של הבמאי ד.וו גריפית' ("אי סובלנות"), שנחשב לאבי הקולנוע האמריקאי. הסרט מבוסס על ספרים של תומס דיקסון ג'וניור.
"הולדת אומה" נפתח ב-1860, שנה לפני פרוץ מלחמת האזרחים האמריקאית. פיל וטוד סטונמן מפנסילבניה מבקרים את חברם בן קמרון בדרום קרוליינה. שתי המשפחות, סטונמן וקמרון, מבוססות, אבי משפחת סטונמן הוא איש קונגרס ואבי משפחת קמרון הוא רופא מוערך. פיל מתאהב באחות של בן, ובן מתאהב באחותן של פיל וטוד. אך פתיחת מלחמת האזרחים קוטעת את הביקור, ושתי המשפחות מוצאות את עצמן משני עברי המתרס. הסרט מספר את סיפור שתי המשפחות על רקע מלחמת האזרחים בארצות הברית, ההתנקשות בנשיא אברהם לינקולן והולדת ארגון הקו-קלוקס-קלאן.

עם ליליאן גיש, מהכוכבות הגדולות (יחד עם אחותה דורותי גיש) של הקולנוע האילם האמריקאי. שחקנים רבים בסרט מגלמים דמויות שונות וחלק מהדמויות השחורות בסרט מגולמות בידי שחקנים לבנים. "הולדת אומה" הוא הסרט היקר ביותר שהופק עד אותה שנה, והיה להצלחה ענקית על אף הביקורת הרבה שחטף על הגזענות שבו, טענה שהובילה את הבמאי לסרטו הבא "אי סובלנות".

מומלצים

    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfullywalla_ssr_page_has_been_loaded_successfully